La columna és un espai d'opinions personals. Obriré aquesta secció amb una pregunta: Què passa a UK?
Exemple número 1
Artista: Katy B
Cançó: Crying for no reason
Denúncia:
Crying for no reason és per mi una de les millors cançons... del 2013? Del 2014?
Al VEVO de la Katy B, es va estrenar el video oficial el dia 26 de desembre del 2013. El video amb l'audio s'havia publicat un mes abans. Data de sortida a la venda? Doncs ni idea. La cançó no està disponible ni a iTunes, ni a Spotify ni Deezer.
El disc havia de sortir el dia 3 de febrer. Jo, que vaig fer el pre order fa unes setmanes, només sé que he rebut un mail d'amazon dient que m'arribarà més tard del previst per a problemes amb el dia de publicació.
Exemple número 2
Artista: Neon Jungle
Cançó: Trouble
Denúncia:
Vaig descobrir Neon Jungle amb Trouble, una autèntica bomba que va aparèixer a youtube pel juliol. El grup, una girl band d'aquestes immediates, enèrgica i que s'ha de promocionar ràpidament, decideix posar el single a l'abast del públic... a l'octubre!!! El que podia haver sigut un dels booms de l'estiu a la merda.
Amb el seu segon senzill, Braveheart, sembla que les coses s'han fet millor i el single ja està disponible a iTunes, però no a Spotify.
Exemple número 3
Artista: Kylie Minogue
Cançó: Into the blue
Denúncia:
Kylie Minogue és ara coach de The Voice Uk, un autèntic trampolí a la promoció i a la popularitat si jugues bé les teves cartes. Una popularitat totalment necessària per a la petita de les Minogue, a la que les llistes mundials li estan donant l'esquena misteriosament disc rera disc.
Dilluns dia 27 de gener sonarà a les radios de forma oficial Into The Blue, l'esperat retorn d'una de les més grans del pop de les últimes dècades. La cançó es va filtrar ja fa uns dies, però sembla que no és la versió final, tot i que sempre es diu el mateix i després no canvia ni una nota.
Qualsevol equip de marketing diria que aprofitant la tirada del concurs s'hauria de llençar el single al mercat de forma immediata aprofitant el ressò que li pot donar el programa, però no, es posarà a la venda el dia 16 de març. Ole!
Fins a quin punt es pot evitar la pirateria amb estratègies com aquesta?
A UK segueixen amb aquesta idea, fins i tot Katy Perry i Lady Gaga van llençar allà més tards els seus singles... La pregunta és: ¿a la resta del món ja està a la venda? Perquè com ho retrassin a tot arreu a costa d'UK... malament.
ResponderEliminar